[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دفتر::
معرفی افراد::
معرفی اساتید مشاور::
مستندات::
اخبار و اطلاعیه ها::
تسهیلات پایگاه::
باران سخن::
::
سلام بر مهدی

AWT IMAGE

همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی       چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی!       به کسی جمال خود را ننموده ای ولیکن       همه جا به هر زبانی، بود از تو گفتگویی!    اللهم عجل لولیک الفرج

..

AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
در خصوص محتوای سایت
خوب و مفید است
متوسط است
از پیشنهادات نیز استفاده شود
   
..
نظرسنجی
آیا از امکانات سایت کامپیوتر دفتر رضایت دارید؟
بله
خیر
وجود مشکلات نرم افزاری
   
..
پایگاه های مرتبط
..
:: دیدار با جانبازان ::

 

  جانبازان مظهر گذشت و نمونه های برجسته و بزرگی از ایثار و فداکاری هستند.

  (مقام معظم رهبری)

 

  چهاردهم تیرماه،همزمان با میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) و روز جانباز،جمعی از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علم و صنعت ایران به دیدار جانبازان هشت سال دفاع مقدس رفتند.

آلبوم تصاویر

  ساعت 9:45 صبح از دانشگاه علم و صنعت ایران به سمت شهرک شهید محلاتی حرکت کردیم و در ابتدا به دیدار جناب آقای مهدوی(جانباز قطع نخاع) رفتیم.

 

  دیدار از این جانباز از ساعت 10:30 الی 11:30 به طول انجامید که در ابتدای این دیدار آقای مهندس نصیری(دانشجوی دکتری برق) ضمن عرض تبریک روز جانباز به معرفی گروه بازدیدکننده پرداختند و هدف از این دیدار را بیان کردند و در ادامه جانباز بززرگوار صحبتهایی را ارائه نمودند که خلاصه ایی از آن به شرح زیر است:

  *سوره اسراء آیه 7:

  هر خوبی کردی به خود کردی و هر بدی کردی به خودت بدی کردی.

  *اگر نیت خوبی داشته باشید،خداوند مسیر را هموار می کند.

  *امام رضا(ع) برای عاقل ده نشانه بیان کرده است که ده نشانه انسان عاقل عبارت است از:

  1-همه به او امید خیر دارند.

  2-مردم از شر او در امان اند.

  3-خیر کم دیگران را زیاد می بیند.

  4-خیر بسیار زیاد خود را اندک و کم می بیند.

  5-از طلب حاجت دیگران دلتنگ و خسته نمی شود.

  6-در طول عمر خود از کسب علم و دانش خسته نمی شود.

  7-فقر در راه خدا را از توانگری و محروم بودن از خدا را ترجیح می دهد.

  8-خواری در رضای خدا را محبوب تر بداند.

  9-کمنامی را از شهرت خواهان باشد.

  10-هر کسی را دید،بگوید که او از من بهتر است.

  *یکی از کارهای شیطان این است که ما را از انجام کارهایمان بازمی دارد،مگر کسانی که خلوص نیت داشته باشند و به دامن ائمه اطهار چنگ زده باشند.

  *حسن نیت،دائم الوضوبودن،گفتار حق،قسم نخوردن،حسن خلق،استغفار،ترک حرص،نماز اول وقت،قبل از اذان در مسجد حضور داشتن،نماز جماعت،امانت داری باعث افزایش رزق و روزی می شود.

  *نماز را سبک شمردن و به پدر و مادر بی احترامی کردن باعث فقیر شدن انسان می شود.هرموقع گره در کارمان افتاد بدانیم که به پدر و مادر نرسیده ایم.اگر دل پدر و مادر را بشکانیم ، دردی درمان نمی شود.

  اگر در زندگی خود گره ی کوری داریم ،سریع به دامن پدر و مادر خود برویم و از آنها گره گشایی کنیم و به آنها محبت کنیم.

  *و حرف آخر

  محبت اهل بیت را در دل خودمان جای دهیم تا به سعادت برسیم و با آنها باید پیمان محکمی ببندیم.

  و در ادامه دانشجویان سوالاتی را مطرح کردند و آقای مهدوی(جانباز) به سوالات پاسخ دادند.

 

  از ساعت 11:45 الی 13 به دیدار دو تن دیگر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس رفتیم:

  جناب آقای مقدسی(جانباز قطع نخاع) و جنابر آقای سعدی(جانباز شیمیایی)

  آقای مهندس نصیری (دانشجوی دکتری برق) در ابتدا ضمن عرض تبریک روز جانباز به معرفی گروه بازدیدکننده ژرداختند و اهداف این بازدید را اعلام کردند.

  *جناب آقای سعدی و مقدسی ضمن تشکر، ازدانشجویان خواستند که به بیان نظر خود در رابطه به قشر شاهد و ایثارگر بپردازند و به گونه ایی این وقت به بیان نظرات پرداخته شود و همه از این زمان استفاده کنند.که خلاصه ایی از آن به شرح زیر است

  *آقای سعدی: چیزی که انسانها را به یکدیگر جذب می کند،صداقت و اخلاق است.

  *آقای مقدسی:در جبهه و جنگ،افرادی که رفتند به دنبال پست و مقام نبوده اند .متاسفانه بعد از جنگ ارزش ها و یکرنگی را نتوانستیم گسترش دهیم و آن ارزش ها و حماسه ها کمرنگ شده است.دلیل آن چیست ؟

  شما دانشجویان تصورتان در رابطه با قشر شاهد و ایثارگر چگونه است و یک جانباز را چگونه تصور می کنید.

  *دانشجویان: خود ما از خانواده های ایثارگران و شهدا هستیم و با زندگی جانبازان آشنا هستیم.متاسفانه در دانشگاه بیشتر بحث های مادی این قشر مطرح گردیده است.

  *دانشجویان: عدم اطلاع رسانی لازم در جامعه باعث شده است که تنها بحث های مادی این قشر مطرح شود و به ابعاد دیگر آن پرداخته نشده است.که متاسفانه این حداقل ها در جامعه پررنگ شده است به جای اینکه حقایق گسترش یابند.حاشیه ها بزرگ شده است و باعث شده است حقایق جبهه و جنگ کمرنگ شود.

  *دانشجویان:باید دیگران را متوجه کنیم که جانباز به خاطر سهمیه نرفته است ،به خاطر امکانات مالی نرفته است.بلکه هدفی والا داشته است .

  *آقای سعدی: شاید یکی از مشکلات همین جا مطرح است که باید هدفهایمان را بیان کنیم که ماتسفانه هدفهایمان از رفتن به جبهه و جنک به طور مشخص،مطرح نشده است.تلویزیون ماشین گرفتن جانبازان را نشان داده است اما هیچ گاه مشکلات جسمی یک جانباز که با آن مواجه است را نشان نداده است.

  *دانشجویان:به نظر ما بهتر است که یک روز از زندگی خانواده ی یک جانباز را نشان دهند،که همین کافی است که جامعه با دیدن آن متوجه تمام حقایق خواهند شد.

  *آقای سعدی: در آن زمان صداقت خاصی حاکم بود و به خاطر مردم و کشور در جبهه ها حضور پیدا می کردند و در نیت هایشان صادق بودند.

  آگر آن صداقت وجود نداشت،اکنون نمی توانستیم این درد و رنج جسمانی را تحمل کنیم.

  اگر در کارهایی که می خواهیم انجام دهیم صداقت داشته باشیم،تحمل هرگونه سختی را خواهیم داشت.

  *دانشجویان: متاسفانه امروزه جامعه این واقعیت ها را درک نمی کنند و در جامعه متاسفانه این قشر از اقشار دیگر جدا شده است.

  *دانشجویان:در آن زمان جوانان با ارزش هایی به جبهه رفتند اما متاسفانه این ارزش ها اکنون مطرح نمی شود و ما نتوانستیم آنها را منتقل کنیم و متاسفانه در ذهن جوانان کشور ما جانبازان این گونه هستند که جانبازان برای دلشان رفته اند و اکنون خود را طلبکار از جامعه می دانند.با تبلیغات نامناسب و عملکرد نامناسب این فضا حاکم شده است و نباید توقع داشته باشیم که جوانان ذهنیت دیگری داشته باشند.تنها راه این است که با یک برنامه مناسب،واقعیت ها برای جامعه منتقل شود.باید فضای واقعی را به جامعه منتقل کنیم.شهدا به خاطر اعتقادات و ارزشها رفته اند که اگر این برای جامعه تفهیم شود،نظرات تغییر می کند.

  *دانشجویان:خود جانباز دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد ،بلکه آنها تلاش خود را انجام داده اند و اکنون وظیفه ی ما است و ما باید از خودمان شروع کنیم و خودمان واقعیت ها را جابیندازیم.

  *دانشجویان:اکنون ما دانشجویان شاهد و ایثارگر این وظیفه را داریم که راه پدرانمان را ادامه دهیم و این واقعیت ها را منتقل کنیم.

  *آقای سعدی:ارتباط برقرار کردن با افراد بسیار مهم است برای بیان کردن واقعیت ها به افراد دیگر.با گریه درآوردن مردم نمی توان واقعیت ها را انتقال دهیم بلکه بایئ باید آنها را متوجه کنیم که آنها رفتند برای اینکه ما آزاد باشیم و اکنون دارای امنیت باشیم.وکم کم آرمانها و اعتقادات را برای آنها بیان کنیم.شاید برخورد ها در ابتدا مناسب نباشد که ما باید برخوردهایمان در ابتدا مناسب باشد.

  ما باید در ابتدا آنها را به سمت خود جذب کنیم،سپس اعتقادات و نگرش خود را بیان کنیم.

 

  *دانشجویان:شاید همیشه ما دیگران را مقصر می دانیم،ما باید وظیفه ی خود را نسبت به مسئله ی ایثارگری بیان کنیم و به آن عمل منیم.کتاب دا را درنظر بگیرید ، یک خانم توانسته است با آوردن خاطرات خود در یک کتاب،مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.این نشان می دهد که ما خودمان کم کار کردیم.باید بیشتر در این زمینه کار کنیم.خود جانباز نمی تواند به تنهایی این واقعیت ها را بیان کند و دولت نیز باید به آنها کمک کنند.

 

  *آقای مقدسی:قصور مسئولین و نشریات و رسانه به کنار، وظیفه ی شخصی ما در قبال رزمندگان،جانبازان و شهدا چیست که آنها را باید انجام دهیم؟

  درست است که رسانه و مطبوعات کوتاهی کرده اند اما هر شخص نسبت به این مسئله یک و ظیفه ایی دارد.شما و امثالذ شما که اکنون در دانشگاه هستید یک و ظیفه ایی دارید.آن زمان رفتن به جبهه وظیفه بود،اکنون وظیفه ی شما چیست؟

 

  *دانشجویان:اگر درس می خوانیم و یا کار می کنیم باید با نیت رضای خدا ،خلق خدا و پیشرفت جامعه باشد.

  یک بحث مهم که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند این است که از تخصص خود در جهت پیشرفت جامعه به نحئاحسنت استفاده کنیم.

 

  *دانشجویان:مقصر همه هستند و به گونه ایی هم همه نیستند.چه قدر خود ما به عنوان یک فرزند جانباز توانسته ایم به پدر و مادر خود احترام بگذاریم و ازالگوی پدر خود استفاده کنیم.ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و اگر جایگاه و حرمت ایثارگران را خودمان حفظ کنیم،کم کم در جامعه نیز این جایگاه حفظ می شود.

 

  *دانشجویان:ما از دوران کودکی با جانبازان بوده ایم و برای کسی که چیزی ندیده است،نمی تواند درک صحیحی داشته باشد.

  *آقای سعدی:متاسفانه بحث های اعتقادی و ایمانی رزمندگان در جبهه ها برای جامعه بیان نشده استو.

 

  *دانشجویان:کتابی مانند دا و فیلم های مرتبط با دوران دفاع مقدس،توانسته اند افراد مختلفی را به خود جذب کنندو بعد ار دوران دفاع مقدس نیز باید افرادی باشند و پای کار بایستند و این عرصه را پیگیری کنند و برنامه ریزی لازم را داشته باشند.مثلا خاطرات جانبازان و ایثارگران را جمع آوری کنند،همین می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

  *آقای سعدی:رزمندگان به صورت داوطلبانه کارهایشان را انجام می دادند تا به آن هدف خود برسند.

 

  *آقای مقدسی:از صحبت های شما دانشجویان عزیز بسیار استفاده کردیم و می خواستیم که این دیدارها از حالت کلیشه ایی خود خارج شود و از نظرات جمع نیز استفاده شود .از حضور شما و صحبت های شما تشکر می کنیم.

  به عنوان حسن ختام برنامه ی دیدار با جانبازان جناب آقای دکتر رهبر (مدیر دفتر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشجویان شاهد وایثارگر دانشگاه علم و صنعت) صحبتهایی را ارائه نمودند که خلاصه ایی از آن به شرح زیر است:

  در پایان مجددا به خاطر در اختیار قرار دادن وقتتان از شما تشکر می کنیم.

  اکنون در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر،مسئله ایی مطرح شد که دید جامعه نسبت به جانبازان یک دید منفی است.واقعیت این است که اکثریت جامعه به شهدا و جانبازان احترام می گذارند و در جاهای مختلف مشاهده می کنیم که اکثریت جامعه به شهدا و جانبازان احترام می گذارند وبه عنوان یک ارزش به آنها نگاه می کنند.

  این دید و نگاه منفی در اکثریت جامعه واقعا وجود ندارد بلکه به عنوان یک ارزش به جامعه شاهد و ایثارگر نگاه می کنند و بنده نیز که خود را خارج از جامعه شاهد و ایثارگر به نوعی در جمع شما احساس می کنم؛کاملا یک دید ارزشی به این قضیه دارم وبه عنوان حسن ختام این برنامه بیان می کنم که اکثریت جامعه به دید احترام به این جامعه نگاه می کنند.

  این شاالله که این جلسات باب خیری شود که هم ما بتوانیم از آنها استفاده کنیم و هم آنها را منتقل کنیم و هم خود ما بتوانیم به نوبه ی خود تاثیری در مثبت ترشدن این قضیه داشته باشیم و این شاالله باعث عاقبت به خیری همه ما شود.

 

  در ادامه برنامه اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امیرالمومنین شهرک شهید محلاتی صورت گرفت.

 

 


دفعات مشاهده: 7558 بار   |   دفعات چاپ: 1904 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 83 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

Shahed (Veterans )
Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 51 queries by YEKTAWEB 4657